התחדשות מצמיחה איזורי מגורים גם בקרבה למקומות תעסוקה.
עד כמה הקרבה לעבודה משפיעה על בחירות מגורים והאם הקרבה למקומות מגורים משפיעה גם על חברות ועסקים בבחירת משרדים לפעילות שלהם. איתנו אייל גרין מנכ"ל פארק עתידים תל אביב, שנמצא בסמוך לשכונת נווה שרת וציר הברזל המתחדשים בצפון העיר
עד כמה משפיעה קרבה לעבודה על בחירת מקומות מגורים?
כשמדובר בבחירת מקום עבודה, קרבה גיאוגרפית היא לא פרט שולי – היא אחד הגורמים המרכזיים בהחלטה. אנשים מעדיפים לעבוד קרוב לבית. פשוט כך.
ומה בעצם אומר "קרוב"? מדובר בשלושה היבטים מרכזיים:
נסיעה קצרה ונוחה
מרחק קצר הוא קודם כל זמן נסיעה קצר – אבל זה לא רק זה. האם קל למצוא חניה? האם יש חניה חשמלית זמינה? כל אלה משפיעים על חוויית ההגעה והחזרה הביתה.הליכה ברגל או קורקינט
קרבה אמיתית מאפשרת אפילו הגעה רגלית. למשל, תושבי נווה שרת יכולים פשוט לחצות את הכביש ולעבוד בפארק עתידים תל אביב – אפילו עם קורקינט.פתרונות תחבורה חכמים
לפעמים מקום העבודה לא ממש "קרוב", אבל הופך נגיש בזכות פתרונות כמו שאטלים מתחנות הרכבת הסמוכות שמביאים את העובדים עד לפתח המשרד. בפארק עתידים תל אביב, לדוגמה, יש גם גישה נוחה לתחבורה ציבורית, והמיקום נמצא במרחק הליכה ממוקדי מטרו ורכבת קלה – קיצור דרך אמיתי.
איך במתחמים עסקיים כמו שלכם נערכים למקסם את המיקום עבור עובדי החברות?
במתחמים מובילים כמו שלנו, אנחנו כל הזמן עוסקים בשאלה – איך הופכים מיקום מנצח ללוקיישן רותח?
זה בא לידי ביטוי בשני תחומים מרכזיים:
1. פתרונות תחבורה נוחים וחכמים
אנחנו משקיעים רבות בשיפור נגישות התחבורה – פתחנו את ציר הברזל ואת הגישה מפארק הירקון עד החניה. יש אצלנו אפילו מקלחות לרוכבי אופניים, כדי לאפשר הגעה ירוקה ונוחה לעבודה.
2. שירותים משלימים במקום אחד
העובדים לא צריכים לעצור בדרך הביתה – הכל כבר מחכה להם במתחם: ירידי קניות, חנות ירקות, מסעדות, קאנטרי, חנות אופניים, מועדון הופעות, מלון, ובקרוב גם עתידים מרקט – מרכז קולינרי וחנויות נוספות.
השילוב הזה הופך את פארק עתידים למקום אידאלי עבור עסקים שמחפשים משרד להשכרה בתל אביב או חללי עבודה משותפים, ושרוצים להעניק לעובדים חוויית עבודה כוללת – גם לפני וגם אחרי שעות המשרד.
האם קרבה למקומות מגורים משפיעה על עסקים וחברות הייטק במתחמים עסקיים?
בוודאי. הקרבה למקומות מגורים יוצרת השפעה הדדית חיובית – אך הכול תלוי בשיטת הניהול של המתחם.
כאשר יש אג'נדה ניהולית ברורה לפתוח את מתחם העסקים כמרחב פתוח – לעובדי החברות וגם לתושבי הסביבה – נוצרת סינרגיה תורמת שמקדמת צמיחה משותפת. שלושת קהלי היעד המרכזיים מרוויחים:
החברות – נהנות מגיוס עובדים שגרים בסמוך, מה שמקל על שימור וגיוס כוח אדם איכותי.
בתי העסק – זוכים לזרימת לקוחות יציבה שמגיעה גם מהקהילה המקומית ולא רק מהעובדים במתחם, מה שמגביר הכנסות.
הקהילה – מקבלת גישה נוחה למקומות תעסוקה, שירותים, פנאי ולייף סטייל – ממש ליד הבית.
כאשר מתחם עסקי מנוהל בחשיבה כזאת – כולם מרוויחים.
