משרדים להשכרה תל אביב, חללי עבודה,חדרי ישיבות | פארק עתידים תל אביב

נטוורקינג – איך עושים את זה נכון?

רשת האנשים שאנחנו מכירים יכולה לעזור לנו במגוון תחומים בחיים. נטוורקינג הוא כלי חשוב בעולם העסקים משום שהוא יכול לספק למשתמשים בו מגוון הזדמנויות וכלים להתפתחות בקריירה. מהו נטוורקינג בכלל, ומהם הטיפים לבניית קשרים מוצלחים עם אנשים בתחום שלכם? לפניכם כל ההמלצות שלנו בנושא

נטוורקינג בפארק עתידים תל אביב

מה זה נטוורקינג?

נטוורקינג (Networking באנגלית) הוא בניית רשת של קשרים חברתיים ועסקיים עם אנשים הרלוונטיים אליכם בתחומי העבודה. הרשת הזאת מכילה אנשים שאפשר ליצור איתם הזדמנויות חדשות, שיתופי פעולה עסקיים וקידומים מכל מיני סוגים, והם יכולים לאפשר לכם לחקור כיווני קריירה חדשים או להיפגש עם אנשים אחרים המתאימים לכך. אנשים יוצרים נטוורקינג כדי לחפש אפיקי קריירה חדשים, למצוא בעלי עסקים שהם יכולים לסמוך עליהם, להגדיל הכנסות ולידים או כדי להעסיק אנשים חדשים, אבל כל הזדמנות לנטוורקינג היא מבורכת ואם יש לכם אחת כזאת ביד – כדאי שתנצלו אותה עד הסוף, אפילו אם אתם לא מחפשים עבודה חדשה או להגדיל את בסיס הלקוחות שלכם.

איך עושים נטוורקינג?

כדי לעשות נטוורקינג, יש צורך לפגוש את האנשים הנכונים בסביבה הנכונה. אלו הם המקומות העיקריים שבהם נעשה נטוורקינג:

אירועים וכנסים מקצועיים

יש חברות וארגונים הבוחרים לארח את הכנסים והאירועים שלהם באולמות ייעודיים או בחללים כמו עתידים קונקט –    ATIDIM CONNECT, בפארק עתידים תל אביב שם הם יקבלו את כל השירותים שהם צריכים ויאפשרו לאנשים רבים מכל מיני תחומים להיפגש ולהתחבר. בכנסים האלו כל משתתף נהנה ממידע חדש, מהתעדכנות בשוק ובתחום העבודה ומיכולת להכיר אנשים חדשים לכל מיני מטרות עתידיות.

רשתות חברתיות

לינקדאין ופייסבוק הן הרשתות החברתיות הפעילות ביותר לנטוורקינג. בלינקדאין תוכלו ליצור פרופיל שבו תציינו את כל הניסיון התעסוקתי שלכם ואת היכולות שלכם, ולהיות בקשר עם מגייסים ובעלי עניין במגוון חברות וארגונים. האווירה של פייסבוק היא חברתית יותר ועסקית פחות, אך גם שם תוכלו להכיר את האנשים הנכונים להמשך הדרך שלכם. הנטוורקינג שאתם עושים ברמה העסקית יכול להפוך בהמשך גם להגדלת רשת החברים שלכם, המביאה יתרונות משל עצמה.

הרצאות וקורסים

גם בהרצאות ובקורסים אתם יכולים לפגוש קולגות, מרצים ומומחים בתחומים שונים שיכולים לעזור לכם להתפתח. יכול להיות שתפגשו אנשים שהייתם רוצים להביא לארגון שלכם כדי להעשיר את הידע של כולם, הזדמנות להמליץ על החברה שלכם לאנשים אחרים או להכיר אנשים שהייתם רוצים שיעבדו איתכם.

טיפים לנטוורקינג מוצלח

הולכים בקרוב לאירוע נטוורקינג וחוששים מההצלחה שלכם? רוצים לדעת איך לעשות פיץ' מעניין שימשוך אליכם לידים? הינה הטיפים שלנו לנטוורקינג מוצלח:

הגיעו מוכנים

הרושם הראשוני שאתם יוצרים אצל האנשים שתפגשו הוא די חשוב, ולכן חשוב להגיע מוכנים לאירוע. אם אתם מתכננים למכור מוצר, תכננו היטב את מהלך השיחה כדי שלא תיצרו רושם של מתנפלים או אנשים המחפשים בקדחתנות מממנים או לקוחות. אם אתם מתכננים רק להכיר אנשים, הכינו מראש קווים מנחים לסיפור שתספרו על עצמכם, על חוויית העובדים בעסק שלכם ועל מה שאתם יכולים להציע לעולם ולעמיתיכם בתחום.

הפסיקו להתבייש

לא סתם אומרים שמי מתבייש מתייבש. אם תגיעו לכנס או להרצאה שבה נטוורקינג יהיה מועיל במיוחד בשבילכם אך תתביישו לגשת לאנשים ולהציג את עצמכם, הסביבה שלכם לא תזכה להכיר אתכם וייתכן שתמנעו מעצמכם קשרים חברתיים ועסקיים חשובים. אנחנו ממליצים לכם לגשת לעמדות שתייה ואוכל, כי השיחה שם יכולה להתגלגל מהר ממה אוכלים לטיפים לשיפור הקריירה ולמספרי טלפון חשובים.

חייכו

שדרו לסביבה נינוחות וחברותיות, ככה תוכלו למשוך אליכם עוד אנשים שתוכלו לדבר איתם ולהכיר אותם. האווירה החיובית תוביל לשיחות מוצלחות ולהחלפת מידע חשוב בין כל המשוחחים.

שמרו על קשר עין

כדי לשדר ביטחון עצמי יש לשמור על קשר עין עם האנשים שאתם מנהלים איתם שיחה. קשר עין הופך את השיחה לנעימה וחברית יותר, ותורם לתחושה הטובה של כל המשתתפים בה.

שאלו שאלות, התעניינו והקשיבו

אל תסתפקו בשיחת חולין שטחית הכוללת שמות פרטיים ועיסוק ביום יום. שאלו שאלות והתעניינו ברקע של האנשים שאתם מנהלים איתם שיחה כדי להכיר אותם לעומק ולתת להם הזדמנות להכיר אתכם. אנשים לרוב נוטים לדבר על עצמם, אז השתדלו לתת לאנשים הזדמנות לדבר על עצמם.

שמרו על קשר בהמשך הדרך

הפגישה הראשונית עם כל האנשים היא רק תחילת הדרך, ושמירה על קשר איתם יכולה לעזור לכם בעתיד בהמלצות ובהשגת ראיונות עבודה והזדמנויות לפיתוח הקריירה. כמו כן, תוכלו להחליף כרטיסי ביקור או להציע חיבור בלינקדאין ובפלטפורמות אחרות הקשורות לנטוורקינג ולקשרי עסקים.

אל תשכחו ליהנות

בסופו של דבר, כל אירוע נטוורקינג הוא אירוע חברתי שצריך להיות גם מהנה. מומלץ לשחרר מהלחץ שאתם אולי מרגישים לקראת הסיטואציה, ולזכור שהכי חשוב שתהנו מהרגע.

לסיכום

נטוורקינג הוא כלי חשוב ויעיל לפיתוח הקשרים החברתיים והעסקיים שלכם בקריירה. פגישת האנשים הנכונים יכולה לעזור לכם לקבל הזדמנויות חדשות לשיתופי פעולה, ללידים ולקוחות ולכיוונים מעניינים בפיתוח הקריירה שלכם.

×
דילוג לתוכן