משרדים להשכרה תל אביב, חללי עבודה,חדרי ישיבות | פארק עתידים תל אביב

טיפים לעבודת צוות נכונה וטובה

עבודת צוות מוצלחת היא תכונת מפתח אצל עסק המעוניין לעמוד ביעדים שלו ולאפשר סביבת עבודה פורייה ונעימה לכולם. על אף שזה נראה פשוט, יש הרבה מה לעשות כדי לשפר את האינטראקציה בין העובדים ולעזור לכולם להשתלב בהצלחה במרקם הצוות. לא בטוחים איך עושים את זה? בואו לקרוא את כל הטיפים שלנו בנושא

עבודת צוות נכונה וטובה בפארק עתידים תל אביב

עבודת צוות ושיתוף פעולה – איך עושים את זה נכון?

לא מעט מנהלים וראשי צוות מחליטים לקבץ כמה עובדים יחד ולהסביר להם מהי המשימה החדשה שלהם, בציפייה שהכול יסתדר מעצמו והעובדים יציגו בזמן הנדרש את התוצאה הרצויה. במציאות זה קצת אחרת – לא כל קבוצת אנשים הופכת מייד (או אי פעם) לצוות, אפילו אם הנחו את כולם לפעול בשיתוף פעולה כדי להגיע ליעד אחד ויחיד. הפיכת הקבוצה לצוות דורשת קצת עבודה הן מחברי הצוות עצמו והן מראש הצוות או המנהל, ואלו הן ההמלצות שלנו בשבילכם להקמת צוות מנצח שעובד בשיתוף פעולה מלא:

הצבת מטרות ברורות

כל עובד ועובדת בצוות צריכים לדעת מהם התפקידים שלהם בכוח, ומהן המטרות האישיות והקבוצתיות שלהם ושל כל האחרים. חשוב שהעובדים ידעו למי מחברי הצוות הם יכולים לפנות בשביל עזרה מקצועית, ואולי הם אפילו ייזמו שיתופי פעולה ביניהם כדי להתקדם מהר יותר ולהגשים את המטרות בהצלחה.

תקשורת פתוחה בערוצים קבועים

יש הרבה אמצעי תקשורת שאפשר להשתמש בהם בעבודה, גם לצורך תיעוד וגם כדי שאנשים העובדים מרחוק יוכלו להישאר בעניינים. מומלץ גם לפתוח ערוצים ייעודיים למטרות שונות, כלומר שיהיה ערוץ המיועד לעבודה וגם ערוץ תקשורת שבו אפשר לדבר על כל מה שלא קשור לעבודה. ארגונים רבים משתמשים ב-Slack, בזום, בטלגרם, בוואטסאפ ועוד כדי לפתוח קבוצות העוסקות בענייני העבודה וגם קבוצות שבהם העובדים יכולים לדבר זה עם זה על הכול. כמו כן, חשוב לוודא שכל אחד מרגיש בנוח להביע את דעתו בקבוצה ובכל מדיום, ולעודד מחלוקות ואי הסכמות באשר לדרכי העבודה אך ורק אם הן נעשות בכבוד ובמקצועיות הנדרשת. אסרטיביות היא שם המשחק, והיא דורשת מכם ליצור סביבת עבודה שבה כל אחד יכול להביע את דעתו בזמן שכולם מקשיבים, ולדון ביתרונות ובחסרונות של כל הצעה בכבוד. הסביבה הזאת תשפר את חוויית העובדים ותאפשר להם להפגין את מלוא היכולות שלהם כדי לקדם את הצוות ולהגיע ליעד שהוצב.

עבודה מרחוק עלולה להיות מכשול

בשנים האחרונות חלה התפתחות ניכרת בתחום העבודה ההיברידית והעבודה מרחוק. יש הטוענים שדווקא עבודה מהבית עוזרת להם להיות פרודוקטיביים יותר, ומנגד יש מי שטוען ששגרה המכילה פגישה קבועה עם הקולגות היא זו שעוזרת להם לשמור על פוקוס בעבודה. אנחנו ממליצים לכם למצוא מקום שבו כל העובדים יוכלו לעבוד יחד בכיף ובנוחות גם אם לסירוגין, למשל בחדרי העבודה אצלנו בעתידים קונקט ATIDIM CONNECT, בפארק עתידים תל אביב,  המספקים את כל מה שאתם צריכים לעבודת צוות מוצלחת ונעימה. תוכלו להיפגש אצלנו פעם בחודש, פעם בשבוע ואפילו בכל יום כדי להגשים את המטרות שלכם, ואנחנו נדאג לכל הלוגיסטיקה שבעניין.

היו שקופים עם העובדים

אתם כמנהלים או כראשי צוות צריכים להיות שם בשביל העובדים שלכם בכל עת – וזה אומר גם להיות שקופים איתם, כלומר להסביר להם מהי המטרה של המשימה ושל העסק כולו, ואילו מכשולים הם עלולים לפגוש בדרך. ככה כל עובד ידע מה הוא עושה, למה הוא עושה זאת ולְמה הוא צריך לצפות, ועל הדרך תחושת השייכות שלו לעסק ולצוות תגדל.

עודדו יצירתיות ושיתוף פעולה

כל עובד מביא לצוות סט ערכים ויכולות שונה, ואתם כמנהלים צריכים לזהות את החוזקות של כל אחד ואחת ולאפשר להם לבטא אותן. זה יכול להיות בסיעור מוחות בחדר הישיבות שבו כל אחד מציע פתרון או צעד להתקדמות, הכוונה שלכם ואפילו לתת להם להתמודד כל אחד לחוד או כקבוצה עם דילמה או אתגר שאתם ניצבים לפניהם. אלו ייצרו הזדמנויות אצל העובדים לחשוב מחוץ לקופסא ולהגיע לפתרונות יצירתיים, והעבודה המשותפת שמטרתה להגיע ליעד תחזק את הקשרים המקצועיים בין העובדים שלכם, ואולי גם את הקשרים החברתיים שלהם זה עם זה.

האינדיבידואל מול הקבוצה

כל עובד ועובדת יודעים שאפילו שהם אינם היחידים האחראים על המשימה שהוצבה, הם נמדדים אישית לאחר מכן באשר לעניין הביצועים שלהם. כל עובד מנסה קודם כול לוודא שהוא בעצמו מגיע ליעדים שלו, כי הוא יודע שהתגמולים שהוא מקבל תלויים רק בביצועים האישיים שלו, ואתם כראשי צוות או מנהלים צריכים למצוא את האיזון בין המחשבה הזאת למחשבה של עבודה בקבוצה ועזרה הדדית.

לסיכום

עבודת צוות מוצלחת היא נדבך חשוב בשגרה של העובדים, משום שצוות שאינו מגובש לא יעשה את עבודתו היטב. חשוב לאפשר לכל עובד ועובדת להביע את דעתם המקצועית והאישית מבלי להיגרר למחלוקות אגרסיביות או לירידה לפסים אישיים, ולעודד את היצירתיות של כל אחד באמצעות הכוונה וסיעור מוחות. גם מפגש תקופתי במשרד או בחלל להשכרה יכול לשפר את הריכוז של העובדים ולעודד אותם לשתף פעולה כדי להגיע בהצלחה ליעד של הצוות.

×
דילוג לתוכן