משרדים להשכרה תל אביב, חללי עבודה,חדרי ישיבות | פארק עתידים תל אביב

איך לשמור על אורח חיים בריא בעבודה?

אורח חיים בריא הפך להיות חלק משגרת היום של רבים מאיתנו. עם זאת קשה לשמור עליו במקום העבודה שלנו, אף על פי שאנחנו מבלים בו את רוב שעות היום. אם ניתן דגש במספר הרגלים חשובים כמו תזונה נכונה בעבודה, ישיבה נכונה, שתיית מים, ביצוע פעילות גופנית באופן קבוע ועוד, נוכל לסגל אורח חיים בריא גם בזמן העבודה. במאמר זה נסביר איך אפשר לשלב הרגלים נכונים ליצירת אורח חיים בריא גם בעבודה מבלי שיפגעו במהלך העבודה בשום צורה. אפילו להפך, אם נצליח לשמור על אורח חיים בריא גם במקום העבודה, נוכל ליהנות מפרודוקטיביות מוגברת, מראש נקי, צלול וחד לביצוע מטלות וממצב רוח מרומם לא משנה אילו אתגרים יפגשו אותנו. אז מהן הדרכים הטובות ביותר לשלב אורח חיים בריא גם בעבודה שלנו? המשיכו לקרוא ורשמו לכם כמה מהטיפים החשובים הללו.

פעילות גופנית בעבודה

פעילות גופנית היא חלק חשוב ונכבד מאורח חיים בריא. שמירה על הכושר שלנו אפשרית בדרכים שונות, וכל אחד ואחת יכולים למצוא את פעילות הספורט שתתאים לו ביותר, שיתחבר אליה וייהנה ממנה, וגם יראה ממנה פירות כמו מצב רוח מרומם ואנרגייה לביצוע כל מטלה בעבודה. לכן, כאשר אתם נמצאים במהלך יום עבודה או שימי העבודה שלכם ארוכים ועמוסים, עליכם להשתדל לשלב פעילות גופנית כלשהי. זו יכולה להיות לדוגמה הליכה ממקום למקום, אולי טיול קצר מסביב למקום העבודה בהפסקה שלכם, או הליכה לביצוע סידורים. בצורה זו תניעו את הגוף מעט, תגבירו את הפרודוקטיביות בעבודה שלכם וגם תוכלו להתאוורר. נוסף לכך, ידוע כי ההליכה תורמת להפעלת גלגלי השיניים בראשנו ויכולה אפילו לתרום לנו לפתרון בעיות קשות בגישות יצירתיות.

שתיית מים

רוויה ושתיית מים חשובה מאוד לשמירה על רמות אנרגייה גבוהות במהלך העבודה שלנו, וחשובה בעיקר ליכולות הריכוז שלנו בעבודה. התייבשות יכולה לגרום לנו לעייפות, לירידה ביכולות הקוגניטיביות ובתפקוד הכללי שלנו. זו אחת הסיבות מדוע כדאי לבחור במתחם עבודה כמו עתידים קונקט ATIDIM CONNECT בפארק עתידים תל אביב,  אשר מספק גישה נוחה למטבח ולמי שתייה בקרבה לעמדות העבודה. הפסקה לשתיית מים יכולה להיות אפקטיבית מאוד גם להתאווררות ולהחזרת המיקוד והריכוז שלנו לעבודה, אחרי זמן ממושך של עבודה אינטנסיבית או התרכזות במטלות שונות. כמו כן, שימוש בבקבוק מים רב פעמי שיהיה לצידכם הוא פטנט שישמור עליכם רווים לאורך כל היום.

תזונה נכונה בעבודה

גם במהלך העבודה, כשאנחנו יוצאים לארוחת צוהריים עם החברים או להפסקת קפה בבוקר, עלינו לשים לב שאנחנו בוחרים במזונות מזינים בעלי רכיבים תזונתיים טובים כמו חלבונים, שומנים בריאים, פחמימות, ויטמינים ומינרלים. בקצב העבודה של העולם המודרני כולנו ממהרים ולא תמיד יש לנו אפשרות להכין אוכל בריא ומזין מהבית, ולרוב נבחר באוכל מהיר – אוכל מטוגן, מעובד או מכיל כמויות גבוהות של סוכרים. מזונות אלו ידועים בתור גורמים לבעיות בריאותיות שונות בטווח הארוך, ובטווח הקצר למזונות שיגרמו לנו ל"היי" קצר מאוד של אנרגייה שלאחריו נתעייף עוד יותר – מה שבוודאי ישפיע על האפקטיביות שלנו במהלך העבודה.
בפארק עתידים תל אביב יש דוכנים וירידים שמאפשרים להם לרכוש ארוחה קלה ומזינה

ישיבה נכונה

אגרונומיה נכונה במקום העבודה יכולה למנוע הרבה יותר מאי נוחות, אלא גם פציעות שונות ומחלות כמו דלקות פרקים, כאבי גב ואפילו פריצות דיסק. גם אם העבודה שלנו מתבצעת ברובה בישיבה, עלינו לוודא כי היציבה והישיבה שלנו הן נכונות ולא רק נוחות. זאת משום שישיבה מרובה שאינה נכונה יכולה לגרום לנו לכאבי שרירים וללחץ ולמתח רב שיצטברו בשרירי הכתפיים, בגב התחתון וגם בעצמות הירכיים הרגליים ובישבן. כך שאם אתם מבלים שעות בחדרי הישיבות, השתדלו לשבת בגב זקוף ובעורף ישר, כאשר רגליכם מגיעות לרצפה. אם אתם משתמשים גם במחשב, שימו לב כי המסך נמצא בגובה העיניים שלכם פחות או יותר, וכי זרועותיכם לא מתיישרות ונמתחות כדי להגיע אל המקלדת. ואחרי שתרגלתם ישיבה נכונה, השתדלו גם לבצע מתיחות מפעם לפעם, להתרומם מהכיסא ולנער קצת את השרירים.

סביבה נקייה מעישון

חשוב לשים לב כי אנחנו לא נמצאים בסביבות אפופות עשן במהלך העבודה שלנו. הימצאות בסביבה כזו יכולה להשפיע מאוד על בריאותנו הכללית בטווח הארוך. שאיפת עשן ותוצרי בעירה יכולה לגרום למחלות נשימה שונות ולהשפיע בכך על אורח החיים הבריא שלנו, וגם על חווית העובדים בכל מקום העבודה. הימצאות במקומות אפופי עשן משפיעה מאוד על שיקול הדעת שלנו ויכולה גם לגרום לכאבי ראש ולעמימות מסוימת במחשבה שתשפיע מאוד על היכולות ועל התפקוד הקוגניטיבי שלנו. אז אל תהפכו למעשנים פאסיביים בעל כורחם והשתדלו להימנע משהיה ממושכת בפינות עישון מוגדרות במהלך העבודה שלכם, לפניה או אחריה.  

לסיכום

שמירה על אורח חיים בריא בעבודה שלנו חיונית ביותר לבריאות הכללית שלנו, וגם למהלך העבודה שלנו באופן כללי. לכן, שמירה על כמה הרגלים והתמקדות באופציות בריאות יותר יכולה לעזור לנו מאוד לשפר את איכות החיים שלנו וגם את איכות העבודה שלנו. השתדלות להישאר רווים במהלך העבודה, שהיה באזורים ללא עישון, השתדלות לשמור על פעילות גופנית קלילה במהלך העבודה שלנו וכמו כן התמקדות באופציות תזונה בריאות ומזינות – יכולות לתרום לנו רבות לשיפור המצב רוח, לתפקוד הקוגניטיבי שלנו ולביצועים שלנו במקום העבודה. לא פחות חשוב, השתדלו לשמור על ישיבה נכונה ולהתאוורר מהעבודה מדי פעם בעזרת הפסקות קצרות.

×
דילוג לתוכן