משרדים להשכרה תל אביב, חללי עבודה,חדרי ישיבות | פארק עתידים תל אביב

קוד לבוש בעבודה

קוד לבוש בעבודה הוא החוקים הכלליים שלפיהם צריך להתאים את הבגדים שאיתם מגיעים לעבודה. פרט למובן מאליו, יש כמה עסקים הדורשים מהעובדים שלהם להתלבש ברשמיות רבה, בייצוגיות או בצורה מסוימת כדי להתאים לאופי העבודה ולקשרים עם הלקוחות. לא בטוחים מה זה אומר? המשיכו לקרוא וגלו את כל הפרטים בנושא.

קוד לבוש בעבודה

מהו קוד לבוש בעבודה?

קוד לבוש בעבודה הוא החוקים הכלליים המנחים את העובדים באשר לסוגי הלבוש המקובלים במקום העבודה. לכל מקום עבודה יכולים להיות חוקים שונים משלו באשר ללבוש הנחשב מקובל, והם משתנים לרוב לפי אופי העבודה בין העובדים ועם הלקוחות ולצורך בייצוגיות וברשמיות.

למה חשוב לשמור על קוד לבוש הולם בעבודה?

קוד לבוש הולם בעבודה הוא עניין חשוב משום שהמטרה של העסק היא לשדר מסר מסוים, וקל מאוד לעשות זאת באמצעות השפעה על המראה החיצוני של העובדים בחברה, המשמשים נציגים שלה.

יש מקרים שבהם קוד לבוש הוא קריטי, למשל בתחומי רפואה שבהם יש חובה להשתמש בחלוק, במשקפי מגן ובציוד אחר, או בעסקי מזון שבהם צריך למנוע בכל מחיר כניסה של שערות למזון, ולכן העובדים מחויבים לאסוף את שיערם או לחבוש כובע.

איך בוחרים בגדים המתאימים לקוד הלבוש לעבודה

מתלבטים אילו בגדים בארון שלכם יתאימו לקוד הלבוש בעבודה? מתכננים לשדרג את המלתחה וצריכים הכוונה למראה הולם? הינה ההמלצות שלנו לבחירת בגדים נכונה:

בגדים נקיים ומגוהצים

גם אם הסגנון הקבוע שלכם הוא חולצות טי פשוטות וג'ינס, חשוב מאוד שהבגדים יהיו נקיים, וכדאי גם שיהיו מגוהצים. בגדים מלוכלכים עלולים לשדר אופי מוזנח ולא היגייני, ובגד מקומט מדי עלול גם להרים גבה אצל הסובבים אתכם. אם אין לכם הזדמנות או פנאי לגהץ את הבגדים, מומלץ לתלות אותם על קולבים ולשמור עליהם בעת האחסון בארון או במגירות.

עונת השנה

התאימו את הלבוש שלכם לטמפרטורה בחוץ (וגם לזו שבמשרד). חצאית קצרה וכפכפים יהיו פריטי לבוש מוזרים (וכנראה גם לא הולמים) בימי החורף, ואף אחד לא מצפה מכם להגיע במעיל פרווה בימי הקיץ. מומלץ לבחור בגדים מכותנה או מבדים נושמים אחרים כדי שתוכלו להרגיש טוב גם במזג אוויר חם במיוחד. בין אם אתם עובדים בפארק עתידים בתל אביב, במסעדה בצפון או בסניף בדרום הארץ המקבל לקוחות מדי יום, חשוב להתאים את הבגדים למזג האוויר הצפוי ולטמפרטורה שבמקום העבודה.

איזון בין מחויט ליום יומי

רמת הרצינות הנדרשת מהמראה של הבגדים משתנה בין כל חברה וארגון, אבל ברוב מקומות העבודה אין ציפייה לחליפת שלושה חלקים מיוחדת. נסו למצוא את האיזון המושלם בין בגדים מחויטים ליום יומיים – בדרך כלל המראה הכי מתאים הוא חולצה מכופתרת (עם שרוולים קצרים או ארוכים), עניבה (במקומות העבודה המתאימים) מכנסיים ארוכים שאינם ג'ינס ונעליים סגורות קלאסיות (לא סניקרס). יש מקומות הרואים בעין יפה גם לבוש יום יומי יותר כמו ג'ינס וחולצות פשוטות, ושם אין צורך להגזים ולבוא בחליפה מרשימה.

שילוב הסגנון האישי

גם אם קוד הלבוש בעבודה הוא די נוקשה ואינו משאיר מקום לגיוונים, אפשר להוסיף את הסגנון האישי שלכם באמצעות בחירת תכשיט הולם (שרשרת, צמיד או עגילים) או כל אקססורי אחר שיכול לשלב את מי שאתם עם הבגדים האחידים והרשמיים של העבודה.

מסרים בקוד לבוש בעבודה

כפי שכבר ציינו, הבגדים שעל גופנו מיועדים גם הם להעביר מסר לכל האנשים סביבנו, ולכן יש עסקים הדורשים להתלבש בצורה מסוימת כדי להעביר את המסר הרצוי. זאת הסיבה שעורכי דין לא ינעלו כפכפים, לא במשרד שלהם ובטח שלא בבית המשפט, ובמקומות המספקים שירותי מענה לקהל יבקשו מנשים וגם מגברים להגיע בחולצות שאינן חולצות בטן או גופיות החושפות את הכתפיים. זהו אינו עניין של משטור הלבוש או של שמרנות, אלא של רצון ליצור רושם של ייצוגיות וכבוד לזולת.

האם מותר למעסיק לחייב עובדים בקוד לבוש בעבודה?

על פי החוק בישראל, המעביד רשאי לקבוע קוד לבוש לעבודה, המתאים לתדמית שהוא מעוניין לשדר. כלומר המעסיק רשאי לקבוע כללי לבוש לעבודה, שעל אף פגיעתם בחופש הבחירה של העובד הם אינם פוגעים בזכויותיהם, והוא מחויב להצהיר עליו מראש. קוד הלבוש רלוונטי בעיקר בתחום המזון, שם העובדים נדרשים לאסוף את השיער או לכסות אותו בכובע, בתחום הרפואה שבו עבודה בחלוק מעבדה ובמשקפי מגן היא נחוצה ואף מחויבת, בתחום המשפט שבו עורכי הדין מחויבים לבוא במדי משפט לדיונים ולפסיקות, וגם לעובדי מדינה הנדרשים לעקוב אחר קוד הלבוש הרלוונטי להם.

לסיכום

קוד לבוש בעבודה הוא קווים מנחים כלליים המאפשרים למעסיק להעביר את המסר הרצוי לכל מי שמתרשם מהחברה ומאופייה. בין אם מדובר באיסור על נעילת כפכפים, בצורך בענידת עניבה או בהתאמת תלבושת אחידה לעובדים, הרעיון של קוד לבוש הוא להעביר מסר של ייצוגיות, רשמיות וכבוד לזולת.

×
דילוג לתוכן