משרדים להשכרה תל אביב, חללי עבודה,חדרי ישיבות | פארק עתידים תל אביב

עיצוב משרד – איך עושים את זה נכון?

אם גם אתם מרגישים שהגיע הזמן לתת למשרד שלכם טאצ׳ חדש, או אולי אתם מתחילים דרך חדשה ומקימים עסק – עיצוב המשרד הוא אומנות שתוכלו להכיר יותר לעומק. אם אתם לא ממש בטוחים איך עושים את זה, אנחנו כאן כדי לגעת בכל העקרונות החשובים ולעשות לכם סדר בבאלגן. בואו נדבר על ניצול השטח והחלל, על בחירה נכונה של ריהוט ושל תאורה ועל עוד היבטים חשובים בתהליך. בואו נתחיל.

עיצוב משרד

עיצוב משרד מודרני – כל העקרונות

עיצוב משרד בסטייל מודרני הוא דבר שמצריך חשיבה ותכנון מראש. אם נדע להתייחס לכל העקרונות הבסיסיים, נוכל לעצב לעצמנו משרד שהוא לא רק יפה ונעים לעין מבחינה אסתטית, אלא גם נוח ועונה מבחינה פונקציונלית על הצרכים שלנו ושל העובדים. העקרונות הבסיסיים והחשובים ביותר בתכנון משרד הם:

  • ניצול נכון של השטח ושל החלל העומד לרשותינו.
  • בחירה של ריהוט מתאים שגם יתכתב עם הקו העיצובי וגם ישרת את הצרכים של העובדים.
  • התאמה של תאורה שתאיר את החלל בצורה טובה ומיטבית.
  • החלת עקרונות אגרונומיה לעבודה יעילה יותר ושמירה על בריאות העובדים.
  • אסתטיקה ונראות.

בואו נדבר בפירוט על כל אחד מהעקרונות הללו.

ניצול שטח וחללים

העקרון הזה הוא הקו המנחה של עיצוב משרדים. בתור מקום שצריך להכיל עובדים ולהיות ערוך לכל שינוי שיקרה בעסק (ושינויים כאלו קורים כל הזמן), חייבים לתכנן ולעצב אותו מתוך מחשבה על ניצול מקסימלי של החלל. כלומר, עליכם לחשוב בדיוק איך לסדר את האלמנטים בשטח כך שתוכלו לאפשר לכמה שיותר עובדים לעבוד בנוחות. כמובן – זה לא אומר שצריך לדחוס יותר מדי ויש לעשות זאת בחוכמה. מתחם עבודה עתידים קונקט ATIDIM CONNECT הוא דוגמה מצוינת לאיך אפשר לנצל את חלל בצורה חכמה ומיטבית ולהוציא את המקסימום מכל שטח נתון. אגב, זוהי גם אפשרות מצוינת למי שרוצה כבר להגיע לחלל משרדי נוח ומעוצב בצורה מודרנית בלי מאמץ מיותר.

בחירת ריהוט

הריהוט הוא חלק חשוב ובלתי נפרד מהמשרד. כיסאות לעובדים, שולחנות עבודה, שולחן ישיבות, מגירות ועוד, כל אלו ישרתו את העובדים שלכם בכל רגע נתון ועל כן חייבים לכוון קודם כל לרהיטים חזקים ועמידים. כמובן שהריהוט גם צריך להיות תואם מבחינה עיצובית לקו האסתטי שאתם שואפים אליו. למרבה הנוחות אפשר למצוא היום לא מעט ספקים של ריהוט משרדי שיודעים להציע את השילוב המדויק בין שני הדברים האלה. בשלב הזה אפשר ורצוי בהחלט להתייעץ עם העובדים ולהיות מודעים לצרכים שלהם. זה יקל עליכם בבואכם לבחור להם רהיטים מתאימים וזה בהחלט משהו שעשוי להשפיע לטובה על היעילות של המשרד באופן כללי.

תאורה

תאורה היא שם המשחק כשמדברים על יצירת אווירת עבודה ובעזרת תאורה נכונה אפשר לכוון לכל מצב תודעתי שרוצים. קודם כל אם אפשר, שווה לגמרי לנסות ולנצל את האור הטבעי. אם יש חלונות גדולים מומלץ למקם לידם חדרי ישיבות ושולחנות של עובדים, משום שאור השמש הטבעי מצוין לעובדים שלכם ולכם. מעבר לכך חשוב גם לבחור בגופי תאורה חזקים ולבחור בתאורה רכה ונעימה שתאפשר לעובדים לעבוד בנחת. שימו לב שבחללים מסוימים לא חשוך מדי, מה שיגרום לעובדים לאמץ את העיניים יתר על המידה, יגרום להם עייפות וכך גם ייפגע בסופו של דבר בתפוקה וביעילות.

ארגונומיה

ארגונומיה היא המדע של עיצוב וסידור חפצים, ציוד וסביבות עבודה באופן המקדם את רווחת האדם ומייעל את הביצועים. ארגונומיה מתמקדת ביצירת מערכות שמתאימות ליכולות ולמגבלות של אנשים, תוך קידום בטיחות, נוחות ויעילות. ארגונומיה מביאה בחשבון גורמים כמו תנוחת גוף, תנועה, מאמץ גופני ותהליכים קוגניטיביים כדי להפחית את הסיכון לפציעות, למתח ולעייפות בשעות העבודה. בעזרת שילוב עקרונות ארגונומיים, כגון ריהוט מתכוונן, תאורה נכונה וממשקים אינטואיטיביים במשרד, אפשר לשפר את הפרודוקטיביות של המערכת באופן כללי, להגביר את תחושת שביעות הרצון בקרב העובדים וליצור סביבת עבודה פורה הרבה יותר. שווה בהחלט להכיר את הנושא הזה יותר לעומק וליישם הלכה למעשה עקרונות ארגונומיים בתהליך עיצוב המשרד.

אסתטיקה והתייחסות ל"פרטים הקטנים״

עקרון אחרון ולא פחות חשוב הוא עקרון האסתטיקה. בסופו של יום, גם אם השכלנו לעצב את המשרד הכי יעיל ונוח שיש, אם הוא לא נראה טוב ולא מזמן תחושה נעימה, ייתכן שהעובדים לא ירגישו בנוח בעת העבודה או לא ישמחו לשהות בו. חשוב מאוד להביא בחשבון את המראה ואת התחושה הכללית, ובתהליך העיצוב שלכם מומלץ בהחלט גם להתייחס לפרטים הקטנים כמו הצבעים במשרד, אקססוריז כמו תמונות ומדפים, שימוש בטכניקות של גבס וכן הלאה. העיקרון שצריך להנחות אתכם היא תחושה של מקום עבודה פרודוקטיבי, אך כזה שאפשר להרגיש בו ממש כמו בבית. ואם זה נשמע לכם מעט כמו קלישאה, זה רק משום שזה פשוט מאוד עובד.

מספר רעיונות לעיצוב משרד

רגע לפני סיום, הינה כמה רעיונות נחמדים לעיצוב המשרד:

  • עיצוב המשרד בסגנון מודרני: הסגנון המודרני הוא ככל הנראה הסגנון המושלם לעיצוב משרדים. בדגש על פונקציונליות ובהקפדה על קווים ישרים ונקיים, עיצוב מודרני יתאים במדויק לסביבת העבודה של העובדים שלכם. אפשר לבחור רהיטים מתאימים ולצבוע את הקירות בהתאם ואפשר גם לשבור בצורה מושכלת את הסכמה בפריטים ייחודיים – אגרטלים, תמונות בצבעים עזים וכן הלאה.
  • דגש על צמחייה: צמחייה יכולה להפיח במשרד הרבה מאוד חיים ויש לה יתרונות רבים. אפשר לבחור בצמחים חיים, אבל הם מצריכים מן הסתם טיפול שוטף. מנגד אפשר לבחור בצמחים סינתטיים שהם יפים לעין, אבל פחות מעבירים תחושה של חיות.
  • חלל עבודה משותף: הטרנד החם ביותר היום בעולם עיצוב המשרד הוא חללי העבודה המשותפים. תוכלו לעצב חללים בצורה חכמה שיאפשרו חילופי רעיונות ויגבירו את היעילות של העובדים.

לסיכום

בשורה התחתונה, עיצוב המשרד הוא משימה מהנה, אך כזו המחייבת אותנו לשים לב להרבה מאוד פרטים קטנים. אם אתם רוצים פשוט לעבוד ומחפשים את המקום המושלם שכבר נבנה סביב העקרונות האלה, כאן תוכלו לשמוע עוד על משרדים להשכרה בפארק עתידים תל אביב, אחת האפשרויות הנחשקות ביותר לעסקים ולחברות במרכז. בהצלחה!

×
דילוג לתוכן