משרדים להשכרה תל אביב, חללי עבודה,חדרי ישיבות | פארק עתידים תל אביב

טיפים לריאיון עבודה

בקרוב אתם עומדים לעבור ריאיון עבודה – זהו אירוע שעלול להלחיץ אנשים ובצדק, משום שזוהי ההזדמנות שלכם להרשים את המעסיק הפוטנציאלי ולקבל עבודה במקום חדש. לא בטוחים מה לומר, איך להתלבש או לאילו שאלות להתכונן? הכנו לכם רשימת טיפים שתסגור לכם את הפינה בהכנה הכללית לריאיון.

לחקור לגבי המשרה והחברה

חפשו באינטרנט מידע על המשרה שאתם עומדים להתראיין עבורה ועל החברה שבה אתם עתידים לעבוד – האם יש לחברה מתכונת עבודה היברידית? מהן הגדרות התפקיד של המשרה שלכם? מהם ההישגים שהחברה השיגה בשנה האחרונה? כל מידע שתמצאו יכול לעזור לכם להבין באופן כללי מהי האווירה שתעבדו בה, מהם היחסים שאתם יכולים לצפות מהם מהקולגות ומהממונים עליכם ועוד. אתם יכולים גם לגלות מראש איפה החברה יושבת ולראות תמונות כלליות של חלל העבודה. למשל, יש עסקים השוכרים משרדים במתחמים כמו עתידים קונקט ATIDIM CONNECT, ותוכלו לדעת מראש כיצד ייראה חלל העבודה שתעבדו בו. המחקר הזה יכול גם לעזור לכם לנסח שאלות לחלק האחרון של הריאיון, שבו המראיין שואל אתכם אם אתם רוצים לדעת עוד פרטים בנושא שלא דיברתם עליו בריאיון.

לתכנן מראש תשובות לשאלות נפוצות

לראיונות עבודה יש בדרך כלל כמה שאלות נפוצות שאי אפשר להתחמק מהן. אחת מהנפוצות היא הדרישה של המראיין שתספרו קצת על עצמכם – השתדלו לשמור על הצגה תמציתית שהיא רלוונטית לעבודה. בהמשך המאמר תוכלו לקרוא עוד כמה שאלות נפוצות ואת ההצעות שלנו לתשובות טובות.

לבוש מתאים

בדרך כלל יש קוד לבוש מינימלי לראיונות עבודה שיעזור לכם לשדר רצינות ולא יגרום למראיין לשפוט אתכם לרעה. שמרו על היגיינה טובה: שיער ראש ופנים מסודר, ריח נעים, איפור למי שרוצה וניקיון של הגוף. לצד זה התלבשו בבגדים נוחים שמשדרים סולידיות – מכנסיים ארוכים, נעליים סגורות ונקיות וחולצה לא מקומטת (מומלץ להגיע לפחות בחולצת טי ולהימנע מגופיות). אפשר להוסיף למראה הכללי שלכם כמה תכשיטים עדינים להשלמתו, אך מומלץ לא להגזים ושלא לענוד את כל סט הצמידים והשרשראות שלכם.

להגיע בזמן!

כל מעסיק מחפש עובד שיודע לנהל את לוח הזמנים שלו ומסוגל לא לאחר לפגישות. חשוב מאוד שתגיעו בזמן ואפילו שתקדימו בכמה דקות, בעיקר כדי לשדר רצינות ואחריות בעמידה בזמנים, אבל גם כדי להתרשם בעצמכם ממקום העבודה הפוטנציאלי שלכם. למשל, אם אתם מגיעים לריאיון בפארק עתידים בתל אביב, תוכלו להתרשם מהמתחם כולו ומבנייני המשרדים שבמקום, וליהנות משהייה במסעדה או בבית קפה לפני או אחרי הריאיון.

הבעות פנים וקשר עין

שפת הגוף שלכם אינה עומדת למבחן בפני עצמה, אבל המראיין עלול לשים לב לתנועות גוף כמו שילוב ידיים, השתופפות והבעת פנים כועסות ולהתרשם מכם לרעה. השתדלו לשמור על הבעת פנים סימפטית, לשבת בזקיפות, להזיז את הגוף בתנועות טבעיות ולשמור על המרחב האישי שלכם ושל המראיין.

שאלות שצפוי שישאלו אתכם

במקביל לריאיון המקצועי שיבדוק את התאמתכם הטכנית לתפקיד, המראיין ישאל אתכם גם כמה שאלות אישיות. לפניכם רשימה של כמה שאלות נפוצות שכדאי שתתכוננו אליהן עם תשובה טובה:

למה אתם חושבים שאתם מתאימים לתפקיד?

זוהי ההזדמנות שלכם להציג (שוב) את היכולות שלכם שהופכות אתכם למועמדים המושלמים לתפקיד, בשילוב עם הרצון שלכם להשתלב בחברה שאתם מתראיינים בה. המראיין רוצה לדעת שאתם רוצים את המשרה כדי שתהיה התפתחות משותפת שלכם ושל החברה, ולדעת אילו תכונות שלכם אתם חושבים שתצליחו למנף כדי להיות עובדים טובים המתאימים לתפקיד.

ספרו לנו על תכונה שלילית שלכם

זוהי כנראה אחת השאלות הכי נדושות בראיונות עבודה, אבל היא עדיין נשאלת בהיקף רחב. אתם צריכים לחשוב על תשובה שלא תפגע בתדמית שלכם, ובו זמנית גם לציין כיצד אתם עובדים על השתפרות בתחום הזה. למשל, אתם יכולים לציין שאתם די ישירים בתשובות שלכם ושכנות היא לא תכונה זרה לכם, ואתם עובדים על זה באמצעות עצירה של כמה רגעים כדי ליצור תשובה שקולה ומחושבת שלא תיתפס כאגרסיבית או לא סבלנית. עוד אפשרויות טובות הן ביישנות, לחץ בעמידה או קושי בהתנסחות בעל פה – בהתאם לסוג המשרה שאתם מתראיינים אליה. לא תרצו לספר בריאיון לעבודה על במה שיש לכם פחד במה, או שאתם מתקשים לדבר בריאיון לעבודה בשירות לקוחות טלפוני. מומלץ לא לשקר לאורך כל הריאיון ובפרט בשאלה הזאת, והכי חשוב – אל תגידו שאתם פרפקציוניסטים. זוהי התשובה הכי נדושה לשאלה הנדושה, והיא לא תזכה אתכם בנקודות אצל המראיין.

למה עזבתם את עבודתכם הקודמת?

כדאי שתאמרו את האמת, אבל זכרו שאתם לא חייבים לומר את כל האמת. אתם יכולים לייפות את המצב ולומר שהמטרות שלכם ושל החברה כבר לא התאימו זו לזו, במקום לומר שלא הסתדרתם עם הבוס שלכם. ייתכן שאתם מגיעים להתראיין לחברה שנמצאת בקשר עם מקום העבודה הקודם שלכם, ולכן מומלץ מאוד שלא תשקרו ושתשתדלו לשמור על תשובה דיפלומטית ומנומסת.

מהן ציפיות השכר שלכם?

כדי להתכונן לשאלה הזאת אתם יכולים לבדוק טבלאות שכר באינטרנט, ואפילו להתייעץ באופן מקוון או במציאות עם אנשים שעובדים בתחום במשרות דומות. השתדלו להתאים את ציפיות השכר שלכם לממוצע בשוק, לניסיון שלכם וגם לסכום הכסף שהייתם מצפים באמת לקבל מהעבודה שלכם.

לסיכום

ריאיון עבודה יכול להיות פגישה מלחיצה, אך באמצעות התכוננות מוקדמת לשאלות הנפוצות של המראיינים ומחקר מקיף ככל האפשר על מקום העבודה הפוטנציאלי, תוכלו להיות מוכנים עם תשובות טובות שישאירו אצל המראיין רושם חיובי ושיגדילו את הסיכויים שלכם להתקבל. בהצלחה!

×
דילוג לתוכן