משרדים להשכרה תל אביב, חללי עבודה,חדרי ישיבות | פארק עתידים תל אביב

איך לשפר את עבודת הצוות

אם יש לכם עסק של מספר עובדים ואולי אפילו כמה וכמה מחלקות, אנחנו כנראה לא צריכים להסביר לכם על החשיבות של שיתוף פעולה יעיל בין העובדים ובין האגפים השונים בעסק. אבל לעיתים יישום של עבודת צוות טובה ושל שיתוף פעולה הוא דבר מעט קשה ומורכב ומהווה אתגר של ממש. אבל אם מבינים איך ליישם אותם כמו שצריך, אפשר לשדרג פלאים את העבודה וליהנות מהיתרונות הרבים הנובעים מכך. אם כן, מהי עבודת צוות טובה, איך נוכל לשפר את עבודת הצוות, מהם היתרונות שלה ואיך מציירים סביבת עבודה טובה? הינה כל מה שחשוב וכדאי לדעת.

איך לשפר עבודת צוות

מה היא עבודת צוות?

על פי ההגדרה עבודת צוות היא שיתוף פעולה של שני אנשים או יותר הפועלים למען מטרה משותפת. עבודת צוות מתייחסת כאמור גם לשיתוף פעולה של צמד עובדים, אך לרוב כשמדברים עליה מתייחסים לעבודה בקבוצות. עבודת צוות יכולה לבוא לידי ביטוי בדרכים שונות, למשל עבודה כוללת משימות שונות כאשר כל פרט מבצע חלק אחד (למשל צוות העובד על פיתוח תוכנה כלשהי) או משימה אחת שעליה עובדים כמה אנשים במקביל (למשל שלושה עובדים שיכולים להרים משא כבד רק בשיתוף פעולה).

מה הם היתרונות של עבודת צוות?

אם עבודת צוות היא משהו שאתם עדיין לא מיישמים במקום העבודה, ייתכן שאתם לא מגיעים להישגים ולפוטנציאל שיש לעסק. אולי זה נשמע כמו עניין מובן מאליו, אך תופתעו לגלות שהרבה עסקים לא מצליחים לייצר עבודת צוות טובה ולהניב ממנה את המיטב. הינה כמה יתרונות שמסבירים בדיוק למה עבודת צוות היא דבר חשוב כל כך:

שיפור תפוקה

עבודת צוות היא בעצם איגוד של ידיים עובדות ושל מוחות חושבים. כאשר מצליחים לעבוד בשיתוף פעולה מלא אפשר לשפר את התפוקה באופן משמעותי, ובעלי עסקים שמשקיעים בדבר הזה מופתעים לגלות שמדובר בלא פחות ממכרה זהב. עמידה ביעדים היא הדבר החשוב ביותר בעסקים וזה לא משהו שתמיד קל לעשות. כדי להצליח בזה כדאי בהחלט להתחיל לשפר את עבודת הצוות ואת הסנכרון בין העובדים מה שיובל לשיפור התפוקה.

יצירת רעיונות חדשים

עבודת צוות היא הרבה מעבר להתייעלות והיא קשורה באופן ישיר גם ביצירתיות. צוותי עובדים שלו סנכרון גבוה, יודעים גם לתקשר ביניהם הרבה יותר טוב, מה שמוביל באופן כמעט אוטומטי ללא מעט רעיונות חדשים ומתוך כך גם לשיפור של העסק. רעיונות חדשים מניעים את העסק ושומרים עליו חי, בין אם אלו רעיונות לייעול העבודה, כיוונים חדשים למוצרים או לשירותים שאפשר למכור או טכניקות חדשות לשיווק ולקידום העסק.

שיתוף פעולה

עבודת צוות היא במהות שלה שיתוף פעולה, וכאשר מתרגלים אותה נוצרת דינמיקה טובה מאוד במקום העבודה. עובדים הפועלים בדרך של שיתוף פעולה הם כמעט תמיד עובדים מרוצים יותר וזה משפיע באופן ישיר על היחסים ביניהם. שיתוף פעולה קשור מאוד לחיבור האנושי וזוהי כמעט תמיד הדרך הטובה והחכמה ביותר לניהול העבודה במרבית סוגי העסקים.

 

איך בונים עבודת צוות?

אם כך אפשר להבין בקלות שעבודת צוות היא דבר שבהחלט כדאי לחתור אליו, אבל איך בדיוק עושים את זה? ובכן, בראש ובראשונה צריך להבין שזה עניין של זמן, אבל כן חשוב להקפיד על כמה עקרונות ספציפיים:

  1. שיח בנושא: כדי להגיע לעבודת צוות איכותית צריך להגדיר אותה כמטרה. באופן כללי כדי לעודד עבודה בצוות חייבים לתת לכל עובד ביטוי, וכל חוליה בשרשרת צריכה להיות מסוגלת להסביר איך אפשר לשפר את העבודה מולה. הציבו את עבודה הצוות כמטרה וודאו שכולם רתומים אליה.
  2. בוחנים תהליכי עבודה ומשפרים אותם: כדי לבנות עבודת צוות צריך להבין קודם כל איפה העבודה לא נעשית באופן הזה ואיך אפשר לעשות שכך יהיה. זה לא תמיד קל, בייחוד אחרי הרבה שנים של הרגלים, אבל אם נבחן את תהליכי העבודה ממבט על אפשר תמיד לשפר ולייעל.
  3. תרגול: אחרי שערכתם שינויים חשוב לתרגל כמה שיותר את נהלי העבודה החדשים. שימו לב לא ליפול להרגלים ישנים והתעקשו על השיטות החדשות, גם אם הן עדיין לא באות באופן טבעי.

איך סביבת העבודה משפיעה על עבודת הצוות?

עבודת צוות קשורה מאוד לרמת התקשורת בין העובדים ולהרמוניה השוררת בין חברי הצוות (ומיד נרחיב עוד בנושא), אך היא מושפעת לא פחות מתחושות העובדים. כלומר – כדי לעודד עבודת צוות, הרמוניה ושיתוף פעולה בין עובדים בארגון, חייבים לייצר בשבילם סביבת עבודה המזמנת את הדברים הללו. הדבר קשור מאוד לעיצוב של המשרד, למרווח שיש בו לעובדים, לעזרים המאפשרים שיתוף פעולה כזה (למשל לוח המאפשר סיעור מוחין והחלפת רעיונות) וכן הלאה. יכול מאוד להיות שאתם מתקשים ליצור עבודת צוות טובה משום שאין לכם את האפשרות לספק לעובדים שלכם סביבת עבודה מתאימה. במקרה כזה שווה בהחלט לחפש משרדים להשכרה שייתנו מענה טוב, בדקו למשל את ההיצע בפארק עתידים תל אביב כמו למשל דוכנים וירידים שמאפשרים לחזק את התקשורת בין העובדים. אגב, אם אתם לא בטוחים אם סביבת העבודה שאתם מספקים היא נוחה וטובה, שווה תמיד להתייעץ עם העובדים שלכם.

טיפים לשיפור עבודת צוות

לקראת סיום הינה כמה טיפים לשיפור עבודת הצוות בעסק שלכם ששווה לנסות וליישם בכל פעם שמתאפשר – במהלך ישיבת צוות, בזמן העבודה השוטפת והשגרתית ובעצם בכל רגע נתון בעבודה.

תקשורת והקשבה

בלי ספק הדבר החשוב ביותר לעבודה צוות טובה. כאשר עובדים מגיעים למצב של תקשורת טובה אחד עם השני אפשר גם להגיע לעבודת צוות ברמה הגבוהה ביותר. מומלץ לתרגל זאת בישיבות בעבודה, לעודד את העובדים לדבר, לערוך כמה שיותר שיחות חתך בין המנהלים לעובדים ובאופן כללי לייצר אווירה של פתיחות ונכונות לדבר במקום העבודה.

הרמוניה בין חברי הצוות

ההרמוניה בין חברי הצוות היא דבר קריטי בהחלט. נכון, זה לא משהו שקל לייצר, אבל זה אפשרי עם הזמן. ההגדרה של הרמוניה היא די רחבה ולא תמיד קל להגדיר אותה במדויק, אבל היא קשורה לרוב בתחושת הנוחות במקום העבודה, בסנכרון ובהבנה בין העובדים ובמידה רבה גם בקרבה ובחברות.

לסיכום

בשורה התחתונה – עבודת צוות חשובה ביותר ויש לה לא מעט יתרונות והשפעות על העסק שלכם. חשוב מאוד לזכור שהבסיס הוא סביבת עבודה נוחה ומאפשרת וכדי לדאוג לכך בהקדם. אנו ממליצים בחום להכיר לעומק את האפשרויות של פארק עתידים תל אביב שיאפשר לכם ליצור סביבת עבודה מוכוונת שיתוף פעולה ועבודת צוות. מוזמנים לקרוא עוד כאן באתר וליצור קשר לפרטים ולמידע נוסף.

×
דילוג לתוכן